Laste individuaalsuse toetamise tasandid
Lapse arengu jälgimise materjalid
Lapse arengu jälgimine ja toetamine koolieelses lasteasutuses. Lapse individuaalsuse kaart
Õpilase arengu jälgimine ja toetamine koolis. Õpilase individuaalsuse kaart
Lapse toetamine alushariduse omandamisel
Alushariduse tööd reguleerib Koolieelse lasteasutuse seadus (KLS). Õppe-kasvataustegevuse aluseks koolieelses lasteaustuses on Koolieelse lasteasutuse riiklik õppekava.
Lapse toetamiseks on võimalik rakendada:
Ø Individuaalset arenduskava
Rühma töötajate koostöö igapäevase õppe- ja kasvatusprotsessi korraldamisel lähtuvalt lapse individuaalsetest vajadustest.
Ø Kõneravi
Lasteasutuses käivate kõneprobleemidega laste üldteenindamiseks luuakse 1 logopeedi ametikoht iga 30 kõneravi vajava lapse kohta. Töö on valdavalt individuaalne või väikeste rühmadena.
Ø Õpetust-kasvatust sobitusrühmas
Üldrühm, kuhu on võetud keha-, kõne-, meele- või vaimupuudega ning eriabi või erihooldust vajav(ad) laps(ed). Laste suurim lubatud arv on vastavalt erivajadusega laste arvule kolme võrra väiksem kui teistes lasteasutuse rühmades iga erivajadusega lapse kohta.
Ø
Õpetust-kasvatust
erirühmas
Õpilase toetamine põhihariduse omandamisel
Kohustusliku hariduse omandamist reguleerib Põhikooli- ja gümnaasiumiseadus (PGS) Praegu saab Eestis põhiharidust omandada kolmel tasemel määratletud õppekava alusel:
- Põhikooli riiklik õppekava
Gümnaasiumi riiklik õppekava
(RÕK)
Põhikooli lihtsustatud riiklik õppekava (abiõppe õppekava) (LÕK)
Alates 2011/2012 õppeaastal algab üleminek uutele riiklikele õppekavadele.
Kool saab õpilase erivajadusest lähtuvalt rakendada:
Tugiõpet
Ø õpilase esmane toetamine ainetunnis - diferentseeritud õpilaste erinevaid võimeid arvestav õpetamine ja hindamine (nt erineva tasemega ülesanded, lisavahendi kasutamise võimalus jm;
Ø konsultatsioonitunnid - spetsialisti juhendatud ainealane konsultatsioon. Enamasti osaletakse enne tähtsat tööd või eksamit, võimalus ka tublidele õpilasetele valmistuda ainealasteks võistlusteks või/ja olümpiaadideks;
Ø järeleaitamistunnid - aineõpetaja tugi väljaspool tundi nõrgematele või mingil põhjusel (nt haigus) lünklike teadmistega õpilastele, puudub ennetav funktsioon;
Ø tugiõppetunnid - regulaarne tunniväline organiseeritud tegevus mingis konkreetses aines. Tunde viib läbi selleks määratud aineõpetaja, antakse ennetavaid teadmisi tunnis toimetulekuks või pakutakse lisateadmisi. Õppematerjali selgitamisel kasutatakse vajadusel erimetoodikat.
Õpiabi
Ø abiõpetaja kasutamine;
Ø
individuaalse õppekava rakendamine ühes või mitmes aines;
Ø
töö õpiabirühmas;
Ø erinevate õppevormide rakendamine -
koduõpe;
ühe õpilase õpetamisele keskendatud õpe;
Ø põhikooli ja gümnaasiumi riiklikust õppekavast erineva õppekava rakendamine - LÕK või TÕK;
Ø õpetus
eriklassis;
Teisi õpilast toetavaid teenuseid
Ø huvitegevus;
Ø pikapäevarühm;
Ø sotsiaalpedagoogi (sotsiaaltöötaja) abi;
Ø psühholoogiline abi ja nõustamine;
Ø koostöös sotsiaalvaldkonnaga isikliku abistaja kasutamine;
Ø ...
|